magazin
Egy kedves 3D-animációval indult, aztán vér, izzadság, könny, és még ki tudja, mi csordogált napokon át, hogy végül a nagy európai kultúrszkeptikus,…
továbbmagazin
Elröppent a másfél hét, vége a hajózós-katasztrófafilmes szóképeknek, megnézhettünk temérdek filmet úgy Iránból, Kazahsztánból, mint az USA-ból,…
továbbmagazin
Nagy nevek, nagy várakozások után sok csalódás, illetve a kevésbé nevesebb alkotók és filmek előretörése jellemezte az idei Berlinalét. Ennek egy…
továbbmagazin
Az idén Wim Wenders elnökölte Velencei Filmfesztivál zsűrije tarkább képet láthatott, mint az megszokott. Több amerikai, távol-keleti, kevesebb…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié